Tips voor Succesvol Testen!

Testen is het meest belangrijke onderdeel in de marketing & communicatie. In de tijd dat alles nog via papieren mailings liep, waren de testen vanuit kostenoverwegingen noodzaak. Je kon het natuurlijk niet veroorloven om een bulk mailing te doen zonder enig resultaat. Daarom werd op kleinere schaal een representatieve test gedaan. De uitkomsten – waar weken op gewacht werd- daarvan vormden de basis voor de bulk mailing.  Tegenwoordig wordt het vaak overgeslagen, terwijl het nu zoveel makkelijker is. Het kost minder en de resultaten zijn snel zichtbaar. Het is jammer dat er zo weinig getest wordt,  want het testen van je uitingen en doelgroepen levert belangrijke informatie op. Informatie die uiteindelijk het resultaat van uw acties zal doen verbeteren. En daar draait het natuurlijk om!

Testen of SUCCESVOL TESTEN?

Het opzetten van een test vraagt wel om een goede aanpak. Er is dan ook een groot verschil tussen testen en succesvol testen. En dan gaat het niet om de uitkomst, want een test met een slechte respons kan heel succesvol zijn. Het belangrijkste is dat we kunnen leren van de test en daarom moet de test in ieder geval representatief zijn. Dus, voldoende volume hebben om een eerlijke vergelijking te kunnen maken. Natuurlijk zijn er nog veel meer punten waarop gelet moet worden.

GRATIS TIPS!

Wilt u weten hoe u succesvol kunt testen?  Ontvang de GRATIS Tips voor Succesvol Testen door aan de rechterzijde uw gegevens in te vullen. Na registratie ontvangt u een e-mail met een link naar de Tips.