Online succes & e-mail marketing

online succesOnline succes begint bij de basis. En de basis is een geweldig product of een super goede dienstverlening. Heb jij vertrouwen in wat je doet en wat je levert, dan zit je goed. Maar dan ben je er nog niet. Om ook daadwerkelijk omzet te generen heb je klanten nodig. Maar klanten komen niet vanzelf, zij moeten wel weten wat jij doet en waar je voor staat. Zorg dat je zichtbaar bent en in beeld blijft! E-mailmarketing speelt daar een belangrijke rol bij. Daarom een paar puntjes van aandacht!

Online succes begint met een goede mailinglist!

Een goede mailinglist is de basis voor jouw verkoopsucces. Waarom? Omdat dit de mensen zijn die echt geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Dat is heel wat anders dan alle familie en vrienden die jouw Facebook pagina hebben geliked. De mensen die op jouw mailinglist staan zijn potentiele klanten. Investeer dan ook in de opbouw van een kwalitatief goede mailinglist. Gebruik hiervoor een goed mailprogramma. De goedkoopste is niet altijd de beste. Zo zijn er diverse gratis versies, maar deze programma’s zijn beperkt in hun mogelijkheden. Bedenk daarom goed welke activiteiten je wilt uitvoeren en welk programma daar het  beste bij past.  Kies voor kwaliteit!

Zorg voor een goede e-mail marketing strategie

Email marketing is meer dan een mailtje sturen of af en toe een nieuwsbrief. Wil je echt scoren, zorg dan dat je een geautomatiseerde campagne opzet – let hierop bij jouw keuze voor mailprogramma. Dat houdt in dat je met regelmaat – volledig geautomatiseerd en vooraf ingepland – een email verstuurd. En dat is belangrijk. Ook al kopen ze niet direct, jouw naam blijft wel rondzingen. Mail je een enkele keer per maand, kwartaal, dan zullen ze jouw email op een gegeven moment direct deleten en is de moeite voor niets geweest. Ontvangen ze een paar keer per week een kort berichtje, dan zullen ze als ze op een gegeven moment wel degelijk actie ondernemen. Zo is er een marketing regel die stelt dat klanten pas na 7 tot 10 contactmomenten wat bij je zullen kopen. Met andere woorden zorg voor online zichtbaarheid en…… heb geduld!

Wees een VUURTOREN

Dit hangt geheel samen met de kwaliteit van jouw mailing. Met jouw mailing kun je namelijk laten zien dat jij de beste bent op jouw vakgebied. Ook al begeef je je in een kleine markt, zorg dat jij er met kop en schouders bovenuit steekt. Zorg dat je de beste bent en laat dat zien. Zorg dat je zichtbaar bent in de massa. Wees als een vuurtoren!

Segmenteer

Zodra jouw mailinglist verkopen genereert is het belangrijk dat de klanten uit deze lijst in een andere lijst terecht komen. Of dat er gesegmenteerd kan worden. Immers, jouw klanten wil je met andere informatie voorzien dan de rest van de mailinglist. Dit betekent overigens niet dat je na de aankoop geen mailings meer hoeft te versturen. Het tegendeel. Houd deze klanten warm zodat ze jouw product/dienst ook aan andere zullen aanbevelen. Vraag hen dan ook gerust voor een recensie  op jouw site of Facebookpagina. Maar belangrijk houd het contact warm voor toekomstige verkopen!

Wil jij hier meer over weten? Heb je ideeën, maar weet je nog niet goed hoe je een mailinglist moet opbouwen of wat voor jou de beste strategie is? Neem contact met me op! Geheel vrijblijvend & GRATIS!