Online Strategie

Online StrategieDe manier waarop we onze marketing activiteiten invullen is veranderd. Er heeft een verschuiving van offline naar online plaatsgevonden. Dit betekent dat er talloze mogelijkheden zijn om uw doelgroep te bereiken, een relatie met ze op te bouwen en vooral om omzet te genereren. De vraag is alleen, ‘Hoe ver is uw bedrijf daarmee?’ En belangrijker, wat staat er in uw Online Strategie?

Hoe staat het met uw Online Strategie?

 

  • Op welke manier heeft u contact met uw bestaande klanten?

    Alleen als ze zelf contact opnemen? Of via een aanbieding die u via e-mail of de post verstuurd? Telefonisch om te horen of ze tevreden met hun aankoop zijn? Via Facebook omdat u regelmatig leuke informatie en aanbiedingen deelt? Misschien wel als ze jarig zijn?

  • Wordt uw website gevonden door de zoekmachines?

    Maakt u gebruik van een beschrijving en (de juiste) zoektermen? Zijn de paginatitels en omschrijvingen duidelijk? Is de pagina indeling duidelijk en uw site overzichtelijk? Is de informatie actueel en relevant?

  • Uw bedrijf heeft een website, maar met welk doel?

    Om de papieren brochure te vervangen? Om (potentiele) klanten informatie te geven? Of omdat ieder bedrijf een website heeft? Of ziet u het als een van uw producten en als een middel om een relatie met uw doelgroep op te kunnen bouwen?

  • Weet u het profiel van uw bestaande klanten?

    U weet waar ze wonen en wat ze bij u hebben gekocht, maar verder? Heeft u wel eens een analyse gemaakt om te zien hoe uw klanten er nu echt uitzien?

  • Hoe komt u in contact met uw potentiële klanten?

    Nemen zij contact met u op? Verder niets of stuurt u nieuwsbrieven of plaatst u advertenties op websites? Zoekt u contact via Social Media?

Zomaar een paar vragen om u aan het denken te zetten. Waar het omgaat is dat u uw doelgroep leert kennen, weet wat hun interesses zijn en dat u een waardevolle betrouwbare relatie met ze opbouwt. Want daar draait het om. Met een goede Online Strategie en bijbehorende uitvoering bouwt u aan een relatie met uw klanten, u krijgt meer klanten en uiteindelijk ziet u uw omzet en winst toenemen. Mooi toch? Wilt u meer weten, kijk dan ook op de pagina over de Online Strategie.

Wilt u weten waar de mogelijkheden voor uw bedrijf liggen? Laat mij dan bekijken hoe gezond uw bedrijf online is. Dan scan ik uw website en andere online activiteiten. De perfecte 0-meting.