Netwerkmarketing – nee, toch? JAWEL!

Netwerkmarketing!

Ik beken! Ik ga het niet eens fluisteren, ik roep het heel hard: Ik ben ook actief in NETWERKMARKETING. Zo, dat is eruit.
Ben je geschrokken? Verbaasd? Had je dit niet achter mij gezocht? Waarom? Wat is er mis met het inzetten van je netwerk? We doen het allemaal. Jij toch ook? Ja, jij ook!

Laat eens kijken….

Heb jij nog nooit jouw netwerk in gezet om een andere baan te vinden? Een goede schoonmaakhulp? Een oppas? Een leuk restaurantje? Of om op Facebook die traprenovatie of nieuwe tuin te winnen? Dat heb jij nog nooit gedaan? Je hebt echt nog nooit op het advies van een ander iets gekocht of bezocht? 

En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ik ben al jaren actief in de marketing en mijn beste acties waren MEMBER GET MEMBER acties. Gebruik maken van het netwerk. Acties die als een olievlek door het land gingen omdat iedereen er beter van wilde worden. Wat werd er gedeeld en gedeeld als er iets te winnen viel.

Netwerken is belangrijk, zakelijk en privé

Zakelijk heb ik ook mijn beste klussen te danken aan mijn netwerk. Aanbevolen door een ander is altijd sterker dan dat je jezelf moet aanprijzen. Natuurlijk moet je jezelf daarna waarmaken, want anders kun je je netwerk de volgende keer wel weer vergeten. Maar bij succes nemen de kansen toe.

Netwerkmarketing is niet anders.

Je maakt gebruik van jouw netwerk om producten of diensten aan te bevelen. Alleen bij netwerkmarketing is het in het voordeel van de betrokken partijen. Hoezo? Bij een succesvolle Member get Member actie wordt het bedrijf beter. Jij, als medewerker krijgt vaak niet meer dan je reguliere salaris. De personen die de actie succesvol hebben gemaakt, de members dus, maken kans op een prijs of iets dergelijks. Het maakt dus niet uit hoeveel members jij erbij hebt gehaald, het blijft een kans en geen zekerheid. Zou je dezelfde energie in netwerkmarketing stoppen, wat zou er dan gebeuren? Dan zou jij dit financieel merken. Jazeker. Maar nog beter, iedereen die betrokken is heeft er baat bij, in welke vorm dan ook!

Wat doe jij liever?

Acties aanprijzen via Facebook en vooral blijven delen en liken in de hoop dat je ooit die traprenovatie of die schutting zult winnen. Of gebruik je jouw energie en jouw netwerk om er echt een verschil mee te maken. Om samen met jouw netwerk een bedrijf op te zetten met producten waar je echt achter staat  en andere blij mee kunt maken. Producten waar je een verschil in iemands leven kan maken? Ik zou het wel weten!

NETWERKMARKETING CAN MAKE A DIFFERENCE