Plannen maken

Plannen, wees realistisch!

Plannen en/of plannen? Plannen, of je het nu als zelfstandig naamwoord of werkwoord gebruikt, beiden zijn natuurlijk uitermate belangrijk in de marketing en communicatie. Maar soms is het ook de Achillespees. Plannen maken of het gewoon doen? Plannen maken is heel zinvol, maar je moet het niet overdrijven. Ik heb in mijn leven heel wat marketing en communicatieplannen opgesteld en […]

TIPS

Nieuwe website opzetten – begin bij de basis

Een nieuwe website? Of je er nu voor kiest om het uit te besteden of niet, je zult over een aantal zaken goed moeten nadenken. Zo zijn er aantal basis ingrediënten die je niet uit het oog mag verliezen bij de opzet van een nieuwe website. Uitbesteden of niet? Dat is eigenlijk de eerste stap […]

Postplanner test!

Postplanner is een database met foto’s, video’s, artikelen, quotes e.d. die je kunt selecteren voor Facebook. Bovendien bevat het een planner zodat jouw items met regelmaat volgens een vast schema worden geplaatst. Uit nieuwsgierigheid heb ik dit getest. In een eerder artikel schreef ik dat ik een test op Facebook ging doen. Op de site van […]

beeld

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden….

Een beeld, foto, plaatje … Een must. Zelf houd ik erg van infographics en zou ik het liefst alles uitleggen via een infographic. Maar of alleen een infographic voldoende is? Volgens de SEO beoordeling op mijn site namelijk niet. Vandaar dat ik – voorlopig – ook nog (veel) tekst zal plaatsen. En als je dan beelden gebruikt, […]

Zoekwoorden infographic

Zoekwoorden bepalen – denk vanuit de klant!

In het vorige artikel gaf ik aan dat het gebruik maken van zoekwoorden belangrijk is voor SEO, de zoekmachine optimalisatie. Maar de volgende vraag is dan natuurlijk om te bepalen welke zoekwoorden je gebruikt. Met welke woorden wil je dat jouw site wordt gevonden, maar belangrijker: met welke woorden wordt je gevonden? Zoekwoorden bepalen – […]

zoekwoorden

Zoekwoorden – kwantiteit of kwaliteit?

Zoekwoorden zijn belangrijk bij SEO. SEO, Search Engine Optimalisation, betekent het optimaliseren van de zoekresultaten. Dus zorgen dat jouw website hoger in de resultaten komt. Alhoewel de formule van de zoekmachine ons onbekend is, zijn er voldoende factoren waar wij wel invloed op uit kunnen oefenen. Zoekwoorden, of keywords, spelen daar een belangrijke rol bij. […]

Online Marketing Strategie

Proef op de som!

Over Online Marketing is en wordt veel geschreven. Bijna dagelijks zie ik berichten voorbij komen die allemaal beweren dat dat de manier is om omzet te laten groeien via internet. Heel interessant allemaal, maar werkt het ook voor de kleine bedrijfjes of voor mij als zzp-er? Meten is weten, dus waarom zou ik het niet […]

Tips voor Testen

Tips voor Succesvol Testen!

Testen is het meest belangrijke onderdeel in de marketing & communicatie. In de tijd dat alles nog via papieren mailings liep, waren de testen vanuit kostenoverwegingen noodzaak. Je kon het natuurlijk niet veroorloven om een bulk mailing te doen zonder enig resultaat. Daarom werd op kleinere schaal een representatieve test gedaan. De uitkomsten – waar […]

scoor hoger bij google

Hoe kom ik hoger in de zoekresultaten?

Hoe zat het ook al weer? In het een eerder artikel heb ik uitgelegd hoe de zoekmachine werkt. Nog even resumerend komt het neer op het volgende: Van iedere – bij Google bekende – pagina staat de HTML code in een database. Dit wordt aangevuld met meer informatie en feiten over de pagina. De pagina’s […]

Nieuwsbrief

12 Tips voor een goede nieuwsbrief

Het versturen van nieuwsbrieven is een belangrijk onderdeel van de online marketing mix. Zo blijkt uit onderzoek dat de verkoop van producten dankzij nieuwsbrieven toeneemt. Kanttekening, het moeten wel goede nieuwsbrieven zijn. Daarom een paar tips. Een goede nieuwsbrief….. heeft een korte pakkende onderwerpregel – dit is wat men in de inbox als eerste ziet. Gebruik […]